 |
Yrityksen johtaja, Sini |
Aluksi haluan toivottaa oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille! Evessä vuosi 2012 oli hyvin tapahtumarikas, toivomme vuodesta 2013 vähintään yhtä mukaansa tempaavaa ja vilkasta :-) Tärkeimpiä muutoksia viime vuonna oli varmasti monella tapaa työllistänyt nettiajanvaraus, joka koki luonnollisesti alkuun hieman käynnistymisvaikeuksia, mutta tänä päivänä se palvelee asiakkaitamme sekä meitä halutulla tavalla (ainakin toivomme niin). Nettiajanvarauksen tiimoilta on tulossa kevään aikana kanta-asiakkaille kysely, jonka tuloksena saamme jälleen hyviä työkaluja toimintamme kehittämiseen. Yhteistyömme Laurean ammattikorkeakoulun kanssa on ollut todella hedelmällistä. Viimeisin heidän tekemänsä tutkimus käsitteli Even VIP-asiakkuuksia. Siinä esille tulleet asiat ovat tärkeässä roolissa tämän vuoden markkinointisuunnitelmassamme. Voidaankin sanoa, että Even asiakkaat ovat tavallaan kuin Even omaa henkilökuntaa; he antavat palautetta avoimesti ja osallistuvat sitä kautta vahvasti Even kehittämiseen. Haluankin lämpimästi kiittää kaikkia asiakkaitamme hyvästä yhteistyöstä ja halusta olla mukana toiminnassamme! :-)
MITÄ MUUTA TAPAHTUI 2012?
 |
Mia Höytö Cosmetics |
Nettiajanvarauksen sekä nettisivujen lisäksi olemme uudistaneet Even kosmetiikkavalikoimaa. Suuntamme on jatkossakin ekologinen, koska haluamme tarjota asiakkaillemme vain parhaita vaihtoehtoja itsensä hoitoon ja hemmotteluun. Täydensimme valikoimaamme mm. seuraavilla brändeillä: Jurlique, Couleur Caramel, Honoré De Prés, Vita Liberata, EcoTools, Mia Höytö Cosmetics, Kure Bazaar -kynsilakat. Tälle vuodelle meillä on kiikarissa jo ainakin kolme erilaista ekosertifioitua luonnonkosmetiikkasarjaa ja lisää tulee :-)
 |
Australialainen Jurlique |
 |
Couleur Caramel |
Span ilmettä uudistettiin ja erityisesti hoitohuoneiden viihtyisyyteen on kiinnitetty huomiota. On tärkeää, että asiakkaalla on hoidon aikana lämmin ja rauhallinen olo, musiikki on rentouttavaa ja hoitajan kädet eivät haise tupakalle. Kun asiakas on ammattilaisen käsissä, hänen ei tarvitse huolehtia siitä mitä seuraavaksi tapahtuu, onko tuotteet varmasti oikeat jne. Even spa`ssa on kokeneita kosmetologeja, jotka osaavat hoitaa jokaista asiakastaan yksilöllisesti.
 |
Span käytävä |
 |
Span tunnelmaa |
 |
Even kauneudenpolku |
Järjestimme kanta-asiakastapahtumia erilaisilla teemoilla. Eniten positiivista palautetta saivat syyskuussa toteutettu kauneudenpolku -tapahtuma sekä marraskuun "juhlan aika" kanta-asiakasilta. Kehitämme jatkossa VIP -asiakkaillemme erikoisräätälöityjä tapahtumia, joissa on mahdollisuus olla halutessaan enemmänkin osallistuvassa roolissa.
 |
Juhlan aika -tapahtuma |
 |
Minna Roomassa |
 |
Meikinopastus on aina tapahtumien hitti |
 |
Meikkitaiteilija Salla |
Henkilökuntamme hyvinvointiin ja koulutukseen panostetaan. Meillä jo viisi vuotta työskennellyt Spa Manager, Minna, palkittiin lokakuussa Rooman matkalla. Hän pääsi tutustumaan [comfort zone] -sarjan perustajiin/kehittäjiin sekä tuleviin uutuuksiin. Kokemus oli ollut kaikin puolin upea ja luonnollisesti mukava piristysruiske Suomen pimeään syksyyn. Roomassa koulutettu [comfort zonen] uusi hoitolinja, Skin Regimen, tulee keväällä Suomeen ja tietysti myös Eveen. Pääsette siis nauttimaan tästä uudesta hoidosta sekä kotihoitotuotteista piakkoin :-)
 |
Toimiston lappusia, lippusia ja huom!smile-huulet :-) |
KURKISTUS "KULISSEIHIN"
 |
Toimiston tunnelmia |
 |
Voitteko uskoa, varastomme näyttää nykyään tältä??Suurkiitos Petra&Salla! |
 |
Kun myynnit kulkee, syödään sushia! |
 |
Sujuvaa kassatyöskentelyä by Mari |
 |
Leena & Petra kertovat meikkitrendeistä |
Eve on siis pieni suomalainen yritys, jossa työskentelee tällä hetkellä 11-henkilöä. Osa on ns. normaalilla palkalla ja osa työskentelee yrittäjinä. Silti sopimusmuodosta riippumatta kaikki toimivat kuin pienessä perheyrityksessä toimitaan; autetaan toisiamme, joustetaan, siivotaan päivittäin, käydään kaupassa ja tehdään välillä asioita talkoohengelläkin. Työnkuvat ovat laajoja laidasta laitaan. Olenkin monesti miettinyt millainen on esimerkillinen eveläinen? Tätä kuvaa ehkä parhaiten "jantunen", "joka paikan höylä", joka pystyy kameliontin lailla muuntautumaan roolista toiseen. Siihen jokainen oppii ennemmin tai myöhemmin. Moni uusi eveläinen hämmästelee sitä, kuinka paljon ns. liikkuvia osasia täällä voikaan olla... On iso myymälä, day spa, Hair Forum kampaamo, verkkokauppa, itse toteutettu markkinointi, lähes viikottain vaihtuvat kampanjat jne.
 |
Välillä rempataan |
 |
... ja välillä bailataan! :-) Menossa mukana Tanja, Sini, Leena & Petra |
Even toimistossa työskentelee itseni lisäksi 2-kertaa viikossa Leena. Leena hoitaa verkkokauppaa, suunnittelee kanssani markkinointia sekä toteuttaa meidän Lady- ja Miss Eve meikkikoulut. Team leader, Linda, puolestaan vastaa myymälän somistuksista ja esillepanoista sekä toimii myymälän lähimpänä esimiehenä. Myös Linda tekee toimistohommia kerran viikossa. Spa Manager Minna tekee toimistovuorollaan span työvuorot ja tilaukset. Hän vastaa myös uusien
kosmetologien perehdyttämisestä sekä siitä, että spa`ssa kaikki rullaa toivotulla tavalla. Kulissien takana tapahtuu paljonkin, päivät menevät siivillä, eikä kenenkään tarvitse pyöritellä peukaloita. Tekemisen meininkiä, that`s what I like :-)
 |
Minna järkkäilee span tiimipalaveria |
OSALLISTU UUDEN VUODEN ARVONTAAN:
Ajattelimme näin vuoden alkuun järjestää uuden arvonnan heti jouluarvonnan perään.
Aiheena on lempikosmetiikkasi! Kerro meille:
Mitkä asiat merkkaavat kosmetiikkasi valinnassa eniten? Laatu? Ekologisuus? Hinta? Mainonta? Joku muu seikka?
Ja mikä on lempisarjasi?
Voit kirjoittaa vastauksesi joko tämän blogin perään, Even facebook -sivuille tai vastaavasti s-postilla:
asiakaspalvelu@eve.fi
Kilpailu on voimassa 7.-31.1 välisen ajan. Kaikkien vastannaiden kesken arvomme 2 kpl ihonhoitotuotesettejä joko Jurliquelta tai Mia Höytö Cosmetics:ilta (voit valita kumman sarjan tuotteet haluaisit). Yhden paketin arvo on 120 €. Onnea kilpailuun!
Mukavaa viikon jatkoa!
Sini
Minulla ei kosmetiikan valinnassa ekologisuus ohjaa valintoja. Pidän laadukkaasta kosmetiikasta,mutta hintoja ja tarjouksia toki seuraan myös. Lempisarjojani kosmetiikasta ovat dior ja lumene.
VastaaPoistamarikax@gmail.com
Minulle kosmetiikassa on tärkeintä laatu. Mitään tiettyä lempisarjaa ei ole, mutta käytän paljon esim. Lumenen tuotteita.
VastaaPoistaevejaron@gmail.com
Ei lempisarjaa, hinta/laatu-suhde ratkaisee, ei mitään överi kalliita mutta ei halpiksiakaan kunhan on hyvä tuote.
VastaaPoistamerja@outlook.com
Ostan harvoin ja silloin laatu ratkaisee,ei mitään tiettyä merkkiä.
VastaaPoistatvoitto@gmail.com
Luonnollisuus merkitsee eniten. Puhtaat luonnonmukaiset raaka-aineet. Vaaleat sävyt. marianne.hakala@live.com
VastaaPoistakäytän monenlaista kosmetiikkaa. yleensä otan tuotteesta selvää etukäteen, luen lehdistä ja blogeista, vertailen koostumuksia. kosmetiikan tulisi sopia iholleni ja väreihini. laatu ratkaisee paljon, mutta tietysti myös hinta. olen löytänyt monia kivoja tuotteita eri paikoista ns. merkkituotteista, ammattilaistuotteista, apteekkituotteista ja myös ihan "markettituotteista".
VastaaPoistabuffy57200@gmail.com
Ostan melko edullista markettikosmetiikkaa.Tosin ekologisuus kiinnostaa kyllä kasvavissa määrin,sekä eläimillä testaamattomuus.Ehkä tulevaisuudessa muut asiat alkavat painamaan enemmän kuin edullisuus.Tällä hetkellä ei ole varaa kovin kalliiseen kosmetiikkaan.
VastaaPoistaanuroininen at hotmail dot com
Olen pikkuhiljaa siirtymässä kokonaan luonnonkosmetiikkaan.Eritoten Laveran tuoteet ovat olleet testissä ja kiinnostavat.Luonnonmukaista se olla pitää.
VastaaPoistaleena.pasanen@kolumbus.fi
Laatu.Ei lempisarjaa.
VastaaPoistaLaatu ja tuotteen sopivuus minun iholleni merkitsevät eniten. Merkillä ei ole väliä tulee kokeiltua usein uutuuksiakin ja minulle vieraita merkkejä.
VastaaPoistasalakkala@hotmail.fi
Luonnollisuus, myös hinta vaikuttaa. Seuraan trendejä ja markkinoita joten sieltä poimitaan suosikit. myös livbox on ihana kanava tutustua uusiin tuotteisiin.
VastaaPoistax_unrated at hotmail.com
Ei ole lempisarjaa. Hinta/laatusuhde merkkaa. ihotuotteissakin olen nähnyt hirveitä hintaeroja ja sama tuote maksanut yli 70% vähemmän ulkomailla. Joten ei ne hintavat tuotteet aina anna taetta tuotteen hyvyydestä.
VastaaPoistaKokeilemalla selviää..
mariestrange(at)hotmail.com
Laatu merkitsee eniten, mutta myös ekologisuudella on pieni merkitys. Varsinaista lempisarjaa ei ole, mutta Lumenen ja Loreal meikkejä useimmiten käytän.
VastaaPoistaidisca@gmail.com
Kosmetiikan valinnassa merkitsee eniten sen sopivuus omalle iholle. Ekologisuus on myös tärkeää, ja kyllä hintakin vaikuttaa jonkin verran, vaikka laadukkaasta tuotteesta maksan mielellään enemmänkin. Suosikkisarjaa en osaa nimetä, hyviä tuotteita löytyy niin monesta sarjasta.
VastaaPoistaLaatu, sopivuus ja tuntemukset pidempiaikaisessa käytössä merkitsevät eniten. Lemppari merkki on Rimmel.
VastaaPoista*Neutroni*
neutroni@luukku.com
Apua, nolottaa kyllä myöntää, että ensisijainen valintakriteeri on liki poikkeuksetta hinta. No, nyt se on sanottu.... Lempimerkkiä ei ole vaan kokeilen kaikenlaisia tuotteita. Toivoisin voivani keskittyä luonnonkosmetiikkaan enemmän, mutta siinäkin on usein hinta esteenä.
VastaaPoistaahlfors(at)suomi24.fi
Turha se kai minunkaan on kiistää; hinta ratkaisee huomattavan usein. Kiinnostavatkin kosmetiikkauutuudet jäävät saamatta kokeilemisen mahdollisuuden, jos hinta hirvittää. Kuuntelen ystävien ja tuttujen käyttökokemuksia ja suosituksia sekä pengon alelaareja ja poistomyyntejä. Lempimerkkiä ei näillä tavoilla pääse muodostumaan. Onneksi oma iho kestää kokeilut ja vaihtelun hyvin, eikä liiemmin kiukuttele juuri mistään merkistä.
VastaaPoistaflight(at)luukku.com
Omalla kohdalla kauas taakse ovat jääneet ne päivät, jolloin tuli kokeiltua uusia kosmetiikkatuotteita ja merkkejä. Iän myötä iho on muuttunut herkemmin reagoivaksi, joten en viitsi ärsyttää sitä kokeiluilla vaan pysyttäydyn tutuissa merkeissä. Vichy on luottomerkki, samoin Favora. Luonnonkosmetiikkaa olen uskaltautunut joitain merkkejä kokeilemaan, ja esimerkiksi Mia Höytö oli todellinen löytö (hih, mikä riimi)..
VastaaPoistateija(piste)lento(at)elisanet(piste)fi